اندازه گیری قفل درب

اندازه گیری قفل درب
Rate this post

اندازه گیری قفل در چگونه است ؟

اندازه گیری قفل درب, در حقیقت یافتن قفل مناسب برای درب بستگی به رعایت اصول درست اندازه گیری آن می باشد که این کار توسط کلید سازان سیار انجام می شود.

این کار دارای اصول و قواعد خاصی است .برای مثال برای اندازه گیری آن از لبه ی در تا سوراخ ایجاد شده می باشد.

لازم است بگوییم که قفل ها در اندازه های استاندارد ساخته می شوند. به طور مثال قفل هایی که به عنوان قفل مسکونی شناخته می شوند دارای اندازه هایی بالغ بر 3.4 2 اینچ و 3.8 2 اینچ می باشند.

در هنگام اندازه گیری قفل باید حفره و فضای قفل را نیز در حیطه اندازه گیری قرار دهید تا به طور دقیق مشخص شود.

منظور از سوراخ قفل همان سوراخی است که قفل و مغزی در آن قرار گرفته می شود. این سوراخ به عنوان مهم ترین عامل در اندازه گیری و محاسبه قفل مد نظر قرار می گیرد.

اندازه گیری قفل درب

اندازه گیری فضای قفل

 

برای اندازه گیری فضای قفل باید به فضای موجود بین دو سوراخ قفل چه معمولی و یا قفل دیجیتال توجه کنید.

معمولا دو سوراخ برای نصب قفل بر روی درب در نظر گرفته می شود.

این شرایط در هنگامی وجود خواهد داشت که شما دو قفل بر روی درب دارید. در غیر این صورت نیازی به اندازه گیری فضای قفل نخواهید داشت.

اگر قبل از نصب قفل به اندازه گیری و محل دقیق آن توجه نکنید قطعا کارتان با دشواری همراه خواهدشد. زیرا به احتمال زیاد مجبور به سوراخ کاری های مجدد به منظور اندازه گیری قفل درب خواهید شد.

نکته مهم در هنگام اندازه گیری قفل درب

برخی از درب ها رو به بیرون و برخی از آن ها رو به داخل باز می شوند .

جهت باز شدن درب یکی اصول مهم در اندازه گیری قفل محسوب می شود که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

زیرا قفل ها دارای جهت های مختلفی هستند و شما باید حتما قفلی را برای درب تهیه کنید که با آن سازگاری داشته باشد.

اگر در این زمینه تخصص ندارید و تا به حال به این نکته در خصوص اندازه گیری قفل توجه نکرده اید می توانید به سراغ لولای درب بروید و یا از متخصصین کلید سازی رودبارانی ، بزرگترین کلید سازی لواسان مشورت بگیرید.

اگر لولا در سمت چپ قرار دارد باید اقدام به خرید و نصب قفل های دست چپ کنید و اگر لولای درب در سمت راست قرار دارد باید قفل دست راست را برای آن تهیه کنید.

این مورد بر روی بسته بندی قفل ها ذکر شده است. بر روی قفل های دست چپ علامت اختصاری LH و بر روی قفل های دست راست شاهد درج علامت RH هستیم.

درجه بندی کیفیت قفل

 

قفل ها نیز مانند تمام ابزارها و وسایل دیگر دارای درجه بندی از نظر کیفیت و میزان امنیت هستند.

استاندارد بودن و میزان آن توسط موسسه استاندارد ملی ایالات متحده آمریکا تعیین می شود.

این موسسه میزان استاندارد بودن قفل ها را از درجه 1 تا 3 دسته بندی می کند.

قطعا قفل هایی که به عنوان قفل درجه 1 معرفی می شوند دارای بالاترین میزان امنیت می باشند. و هر چه درجه آن پایین تر می رود بیانگر نسبی بودن امنیت آن خواهد بود.

عوامل مختلفی در تعیین کیفیت  قفل تاثیر گذار هستند که می توان به نحوه طراحی و تولید ، ساختار و متریال آن اشاره کرد. قفل های درجه 1 دارای بالاترین قیمت هستند. مانند قفل های مکانیکی .

قفل هایی که به سمت درجه 3 حرکت می کنند و از نظر امنیت نمی توان اعتماد زیادی به آن ها کرد دارای عمر کمتری هستند.

برخی از افراد تصور می کنند که خرید قفل های ارزان و نامرغوب برای آن ها به صرفه تر است در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. چون آن ها بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه مجبور به تعویض آن خواهند بود و باید هزینه ای مجدد بابت آن پرداخت کنند.

به همین دلیل توصیه می شود از قفل های درجه 1 و 2 به منظور ایجاد امنیت در محل استفاده شود.

انتخاب بهترین قفل بعد از اندازه گیری قفل درب

 

یکی از اشتباهاتی که اغلب افراد بعد از اندازه گیری قفل درب مرتکب می شوند انتخاب قفل بر اساس ظاهر و جلوه آن می باشد. در صورتی که زیبایی هیچ تاثیری در عملکرد مناسب و عالی قفل نخواهد داشت. قفل ها در اشکال مختلف و با مواد گوناگون ساخته می شوند. در زمان انتخاب و خرید آن ها باید به میزان استحکام آن ها توجه داشته باشید. برخی از قفل ها با متریالی ساخته می شوند که به شدت در برابر موادی از جمله اسید مقاوم هستند.

از این قفل ها برای مکان های بسیار مهم مانند صرافی ها ، بانک ها ، طلا فروشی ها و …. استفاده می شود.

زیرا از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

 

کمک گرفتن از بهترین کلید سازان برای نصب قفل

 

بسیاری از افراد فکر می کنند که نصب قفل کار آسان و غیر تخصصی است. در صورتی که اگر شما نیاز به نصب قفل دارید باید حتما از کلید سازان ماهر کمک بخواهید. چون آن ها تمام موارد امنیتی را در نظر می گیرند و نصب قفل را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

و در آخر

امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده لازم رو برده باشید.

توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.


تماس:

09102842431

09125102431

02122598544

اینستاگرام: emdadkilid_lavasan

حجره اینترنتی: امداد کلید لواسان رودبارانی 

آدرس دفتر مرکزی: تهران, لواسان, بلوار امام, بعداز پمپ بنزین, جنب داروخانه ۷

مدیریت: اسماعیل رودبارانی


کلید , کلید سازی , ساخت کلید , کلید سازی در تهران , کلید سازی در لواسان , قفل و کلید سازی , نصب دوربین , نصب جک پارکینگی , کلید سازی شبانه روزی لواسان , کلید سازی لواسان , کلیدسازی , کلیدسازی لواسان , قفل باز کنی در لواسان , باز کردن قفل , کلید ساز , کلید ساز لواسان , کلید ساز در لواسان , کلید سازی شبانه روزی لواسانات , کلیدسازی لواسان, کلید سازی در لواسان, بهترین کلیدسازی لواسان, باز کردن درب خودرو لواسان, باز کردن در گاوصندوق لواسان, بازکردن درب ضد سرقت لواسان, بازکردن قفل لواسان, تعویض قفل لواسان, تعمیر قفل لواسان, کلیدسازی سیار لواسان , ساخت انواع سوئیچ لواسان, ساخت و تعمیر ریموت لواسان, ساخت سوئیچ یدک لواسان, ساخت و تعمیر دزدگیر لواسان, امداد کلید لواسان, خدمات کلید سازی امداد کلید در لواسانات, کلید سازی شبانه روزی لواسانات, کلیدسازی شبانه روزی، الو کلید لواسان, الو کلید
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.